Тренди розвитку шкільної освіти
Аналіз систем шкільної освіти в країнах G20 і трендів їх розвитку показує, що метою середньої освіти 21 століття є не стільки передача знань, як така, скільки навчання школярів методам самостійного придбання знань, аналізу подій і явищ навколишнього світу, виробленні вірних рішень і шляхів їх реалізації з урахуванням можливості необмеженого доступу до інформації на тлі різкого ущільнення інформаційного потоку за змістом і часу його зміни.
Найбільш повно сучасним завданням освіти відповідає проект переходу середньої освіти в Україні на навчання школярів у навчально-виховної середовищі «1 учень - 1 комп'ютер». В основі проекту лежить можливість забезпечити всім школярам рівний доступ до якісної освіти, збільшити обсяг передачі знань з одночасним вивільненням навчального часу для виховання дітей. Використання в середовищі «1 учень - 1 комп'ютер» інтерактивних WEB-технологій максимально розкриває творчі здібності дитини, перетворюючи його з пасивного учасника процесу передачі знань у дослідника, дає можливість проводити високоінформативні уроки в шкільному класі, на природі, в заводському цеху або в науковій лабораторії , наближаючи навчання до реалій мінливого світу, вчить дитину самостійно знаходити і використовувати нові знання, формує успішну і самодостатню особистість.
Докорінно змінюється роль учителя, який з лектора перетворюється на лідера команди юних дослідників, робить процес навчання захоплюючим заняттям. Учитель стає неформальним моральним лідером дитячого колективу та авторитетом для кожної дитини - це відкриває нові можливості для виховання підростаючого покоління.
Педагоги і батьки отримують можливість, не пригнічуючи особистості дитини, контролювати доступ до відкритих інформаційних ресурсів та рекомендованим інтернет-сайтам, обмежуючи доступ до небажаної інформації.
Проект «1 учень - 1 комп'ютер» - це освітня ситуація, в якій основним інструментом навчання школяра є нетбук (Classmate PC), а в якості методів навчання використовуються технології та сервіси мережевої взаємодії (за кошти бездротових мереж - Wi-Fi)
Оптимальним варіантом реалізації моделі є той, при якому в розпорядженні кожного учня і кожного вчителя є власний портативний, пов'язаний з пристроями інших учнів по бездротової локальної мережі, нетбук, який має доступ до шкільного або класному сервера (роль останнього може виконувати ноутбук вчителя).
Classmate PC - особливий тип пристроїв розроблених компанією Intel для школярів, так звані «шкільні нетбуки», які є базовими елементами проекту «1 учень - 1 комп'ютер». Classmate PC виконаний в корпусі володіє підвищеною механічною міцністю, має тривалий запас часу автономної роботи - до 6 годин від однієї підзарядки акумулятора та інші якості відрізняють його від звичайного нетбука.
Технічних характеристик досить, для використання поставляється з нетбуком програмного забезпечення. Крім ліцензійного Microsoft Windows, пакету офісних програм з нетбуком поставляється програмні розробки Intel і програма для роботи в класі згідно з «моделі 1:1», яка наділена функціями з транслюванню і спостереження за діями учнів, проведення тестів / опитувань, обмін повідомленнями і файлами і багато інших функцій віддаленого доступу.
З 2009 року програма отримала певний розвиток і на території України, в тому числі і за рахунок реалізації державної програми «Відкритий світ», фінансування якої, на жаль, в 2014 році практично припинено.
Нині процес реалізації даного проекту носить меценатський або комерційний (з боку батьків) характер, за технічної допомоги компанії WEDI-Ukraine, що має 3-х річний досвід інсталяції навчальних закладів та окремих класів до проекту, що надає комплексне рішення на апаратній базі Сlassmate PC (Impression 100ES), яким учні зможуть користуватися як в школі, так і вдома. Компанія надає систему поставки, інсталяції, обслуговування, гарантійного та післягарантійного ремонту техніки, і багато іншого.
Майбутнє освіти набуває свої обриси сьогодні. Електронне навчання за моделлю «1 учень - 1 комп'ютер» створює нові можливості для учнів, сприяє формуванню у них якостей і умінь 21 століття і готує їх до життя в сучасному світі.