№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Прим.
|
1.
|
|
Вступ
Значення праці в житті людини. Види праці: розумова, фізична, художня. Організація робочого місця. Загальні правила безпеки на робочому місці.
|
|
2.
|
|
Інструменти та матеріали для графічних робіт: олівець, папір, гумка, лінійка, шаблони і трафарети.
|
|
3.
|
|
Елементи графічної грамоти. Лицьовий та зворотній боки заготовок із кольорового паперу. Розмітка аркуша паперу шляхом згинання по довжині або ширині.
|
|
4.
|
|
Людина і природа
Світ професій „людина – природа”. Ознайомлення учнів із професіями типу „людина – природа”(фермер, лісник, садівник тощо). Зустріч з представниками професій або екскурсія на їхні робочі місця.
|
|
5.
|
|
Колективне оформлення альбому з журнальних вирізок на тему „Людина і природа”.
|
|
6-7.
|
|
Поширені рослинні форми твоєї місцевості. Виготовлення колекції „Дари лісу”
|
|
8.
|
|
Аплікації з рослинних форм. Складання візерунків у смужці, квадраті за малюнками та за власним задумом
|
|
9-10.
|
|
Предметна аплікація. Створення аплікацій у вигляді силуетів дерев, птахів, тварин.
|
|
11.
|
|
Сюжетні композиції із природних матеріалів на кольоровому тлі „Золота осінь” або „Ліс удень”, „Ліс уночі”.
|
|
13-15.
|
|
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення з шишок, жолудів, каштанів, горіхових шкарлуп, гілочок різних фігурок тварин, казкових персонажів тощо.
|
|
16.
|
|
Інструменти та пристосування для роботи з глиною (пластиліном). Організація робочого місця для роботи з глиною (пластиліном). Раціональні прийоми ліплення.
|
|
17.
|
|
Ліплення із пластиліну об’ємних форм овочів, фруктів і грибів.
|
|
18-19.
|
|
Планування послідовності дій ліплення за графічним зображенням. Ліплення барельєфів природних форм із глини або пластиліну(„розфарбовування пластиліном”).
|
|
20.
|
|
Інструменти і пристосування для догляду за кімнатними рослинами. Правила догляду за кімнатними рослинами.
|
|
21.
|
|
Узагальнююча практична робота за тематикою модуля „Людина і природа». Виготовлення виробів (на вибір учителя).
|
|
22.
|
|
Я сам і інші люди
Ознайомлення з професіями типу „людина – людина” (учитель, лікар, юрист, перукар, продавець тощо)
|
|
23.
|
|
Колективне виготовлення колажу з журнальних вирізок на тему „Ми серед інших людей”
|
|
24.
|
|
Види побутової праці ( прибирання житла, приготування їжі, сервірування столу, прання, прасування, догляд за взуттям тощо), їхнє значення в житті людини.
|
|
25.
|
|
Культура сервірування столу. Розміщення на столі тарілки, ложки, виделки, ножа і склянки.
|
|
26.
|
|
Найпростіші способи складання серветок (трикутником, дудочкою, конусом, кишенькою тощо). Розміщення серветки на столі.
|
|
27.
|
|
Одяг як одна із характеристик культури людини. Основні види одягу. Добір одягу залежно від його призначення (святковий, робочий, домашній, спортивний)
|
|
28-29.
|
|
Види паперу, його властивості. Інструменти та пристосування для роботи з папером. Повторення безпечних прийомів користування інструментами. Виготовлення аплікацій одягу різного призначення з кольорового паперу.
|
|
30.
|
|
Види кольорових ниток залежно від їх призначення (муліне – для вишивання, вовна – для в’язання, бавовняні та шовкові – для шиття). Властивості ниток. Врахування властивостей ниток під час роботи з ними.
|
|
31-32.
|
|
Способи з’єднання ниток між собою та з іншими матеріалами (плетіння, зв’язування, скручування, приклеювання до основи). Інструменти і пристосування для роботи з нитками. Виготовлення декоративних плетених підвісок або закладки з кольорових ниток.
|
|
33.
|
|
Колірна гама при виготовленні та оздобленні виробів нитками. Виготовлення ялинкових іграшок та прикрас у вигляді рельєфів з ниток „Ялинка”, „Рибка”, „Черепаха” тощо.
|
|
34.
|
|
Виготовлення вітальних листівок із використанням ниток.
|
|
35.
|
|
Узагальнююча практична робота за тематикою модуля „Я сам та інші люди” (на вибір учителя).
|
|
36.
|
|
Людина і знаки інформації
Ознайомлення з професіями галузей зв’язку, поліграфії, дизайну, транспорту, нових технологій або іншими професіями типу „людина – знакові системи”.
|
|
37.
|
|
Колективне оформлення альбому „Знаки довкілля” або створення наочних посібників із профорієнтації.
|
|
38.
|
|
Умовні знаки передачі інформації (цифри, символічні знаки, піктограми тощо). Їх значення у житті людини. Ознайомлення зі зразками поліграфічних ігор, що містять різні умовні знаки.
|
|
39-40.
|
|
Види картону. Інструменти і пристосування для роботи з картоном. Макетування іграшкового комп’ютерного обладнання з картону („Екран монітора”, „Клавіатура”, „Мишка” )
|
|
41.
|
|
Виготовлення ігор-саморобок з використанням різних знаків („Доміно”, „Морська азбука”, „Лото”)
|
|
42.
|
|
Конструювання декоративних цифр.
|
|
43.
|
|
Конструювання декоративної символіки.
|
|
44.
|
|
Конструювання піктограм дорожніх знаків.
|
|
45.
|
|
Узагальнююча практична робота за тематикою модуля „Людина і знаки інформації”. Колективне створення композиції ( на вибір учителя).
|
|
46.
|
|
Людина і техніка
Ознайомлення учнів із професіями типу „людина – техніка”(водій, слюсар, інженер тощо)
|
|
47.
|
|
Колективне оформлення альбому „Людина і техніка” або створення наочних посібників із профорієнтації.
|
|
48.
|
|
Технічні конструкції, їх види та застосування. Природні форми і технічні конструкції, аналоги природних форм у техніці (ракета – риба, літак – птах, гелікоптер – бабка).
Макетування технічних конструкцій з різних картонних упаковок (вітряк, поїзд, вагони, вантажівка тощо)
|
|
49.
|
|
Властивості фольги, м’якого дроту . інструменти та пристосування для роботи з ними. Виготовлення контурних моделей різних видів техніки. Виготовлення найпростіших об’єктів із деталей пластмасових конструкторів.
|
|
50.
|
|
Робота з технічним конструктором (металевим, пластмасовим). Правила користування деталями конструктора. Конструювання з деталей конструктора візка, санчат, підйомної лебідки тощо (за зразком, за технічним малюнком або власним задумом).
|
|
51.
|
|
Робота з будівельним конструктором. Правила користування деталями будівельного конструктора. Макетування найпростіших будівельних конструкцій з дерев’яних або пластмасових деталей.
|
|
52.
|
|
Узагальнююча практична робота за тематикою модуля „Людина і техніка”. Створення колективних композицій з технічних і будівельних конструкцій (на вибір учителя).
|
|
53.
|
|
Людина і художнє довкілля
Ознайомлення з професіями типу „людина – художні образи” (майстер декоративно-ужиткового мистецтва, архітектор, дизайнер).
|
|
54.
|
|
Колективне оформлення альбому „пластичні мистецтва” або інших наочних посібників із профорієнтації.
|
|
55.
|
|
Найпоширеніші види декоративно-ужиткового мистецтва в Україні. Плетіння килимків із паперових смужок з геометричними орнаментами.
|
|
56.
|
|
Виготовлення аплікації „Декоративний посуд”.
|
|
57.
|
|
Писанкарство. Колірне вирішення писанки. Символічне значення кольору. Використання у писанках знаків-символів. Оригінал писанки та макет, їх схожість і відмінність.
|
|
58.
|
|
Виготовлення макетів писанок. Розмічання контурів писанок за шаблоном або трафаретом, вирізування основи.
|
|
59.
|
|
Декорування макетів писанок з використанням різних художніх технік (розпис фарбами, розпис шматочком воску з наступним розфарбуванням, витинанка, аплікація, рельєф із дрібно нарізаних кольорових ниток, флоромозаїка з насіння тощо).
|
|
60.
|
|
Архітектурна споруда, її складові частини. Картонні макети архітектурних споруд, їхні деталі. Спроби утворення квадрата з прямокутного аркуша паперу (згинанням, накладанням).
|
|
61.
|
|
Графічний аналіз форми друкованої букви „Д” та домальовуванні на її основі складових частин будинку.
|
|
62.
|
|
Копіювання розгортки будинку або розмічання контурів будинку за шаблоном. Позначення ліній згину, різання, місця нанесення клею.
|
|
63.
|
|
Складання макету будинку за готовою розгорткою.
|
|
64.
|
|
Інтер’єр. Основні види меблів в інтер’єрі. Копіювання розгорток меблів або розмічання їх за шаблонами. Позначення ліній згину, різання, місця нанесення клею.
|
|
65.
|
|
Надання розгорткам форм меблів з використанням поопераційних малюнків виконання дій.
|
|
66.
|
|
Елементи паркового мистецтва . художнє оформлення зелених насаджень. Квіткові клумби. Аналіз форм міні-клумб („Сонечко”, „Квітка”, „Листок”). Позначення на клумбі місць для посадки рослин. Пророщування насіння перед висадкою в ґрунт.
|
|
67.
|
|
Висаджування саджанців, висівання насіння квітів у відкритий ґрунт заздалегідь підготовлених міні-клумб.
|
|
68.
|
|
Узагальнююча практична робота за тематикою модуля „Людина і художнє довкілля”(на вибір учителя).
|
|
Немає коментарів. Ваш буде першим!