Педагогу-вихователю

Бесіда з дітьми дошкільного віку (п‘ятирічками). Я у Світі.

 
Мета: визначити рівень соціального розвитку дітей, їх вміння орієнтуватися у основних поняттях соціальної визначеності (адаптації).

Хід бесіди:

1. Назви своє прізвище, ім‘я, по батькові.


2. Скільки тобі років (дитина має сказати, а не тільки показати на пальцях).


3. Назви прізвище та ім‘я своїх батьків. Ким є ти для мами і тата?


4. Ким і де працюють твої батьки?


5. Як потрібно поводити себе вдома? В дитячому садку? На вулиці?


6.  Що треба робити, якщо хтось із дітей ображає тебе?


7. Що треба зробити якщо ти випадково поламаєш чужу іграшку?


8. Покажи свою ліву руку, праве око. Для чого людині руки?


9.  Як називається місто (село), в якому ти проживаєш?


10.  Як називається твоя країна?


11. Чи є у світі якісь інші країни?


12. Що означає слово «друг»? (Як варіант: Хто такий друг?)

Примітка: Бесіда проводиться тільки індивідуально з кожною дитиною. Змінювати запитання небажано,  не можна й наштовхувати дитину на відповідь допоміжними запитаннями. На конкретне запитання має бути конкретна відповідь. Якщо ви бачите, що дитина соромиться чи боїться говорити, варто відкласти бесіду з конкретною дитиною на певний час.

Ключ:
За кожну правильну відповідь на запитання 1-4, 8-11 – дитина отримує 1 бал, за правильну відповідь на запитання 5-7, 12 – дитина отримує 2 бали, за неповну, часткову відповідь – 0,5 бала.

Оцінка результатів бесіди:


12 – 16 балів – дитина вільно орієнтується в довкіллі, усвідомлює позиції, які займають члени соціуму, вміє виконувати дії на прохання оточуючих, приймає правильні рішення, оцінюючи ситуації, які виникають в повсякденному житті. Знає основні правила поведінки в суспільстві.

8 – 11 балів – дитина має середню просторову адаптацію, знає основні важливі факти, частково усвідомлює свої поведінкові дії, приймає переважно правильні рішення під час виникнення і вирішення повсякденних ситуацій у колективі.

4 – 7 балів – дитина має низьку просторову адаптацію, усвідомлює лише найпростіші соціальні зв‘язки, важко пристосовується до змін у соціумі, вміння поводити себе у суспільстві виявляється наслідком копіювання поведінки інших. Свого ставлення до ситуації дитина не виражає.

0 – 3 бали – дитина має вкрай низьку просторову адаптацію. Не знає і не усвідомлює правил поведінки в соціумі; називає окремі найпростіші поняття, не приймає усвідомлених рішень, діє виключно на мотивах емоцій та відчуттів, не аналізуючи ситуацію. У випадку отримання таких низьких результатів дитину має більш ретельно діагностувати психолог, для виявлення причини таких показників.
 

Рейтинг: 0 Голосов: 0 13070 переглядів

Немає коментарів. Ваш буде першим!