Методичні посібники

Посібник. Система творчих завдань з читання. 3 клас.

30 серпня 2010 - Любов Ткаченко

Чарівні казки.

Відшукай назви прочитаних казок у буквених лабіринтах, читаючи слова в різних напрямках.

 

Подумай!
1.     Що засуджується в казці "Кобиляча голова"?
2.     Які ознаки чарівності є в казці "Кривенька качечка"?
3.     Якими рисами наділений Кирило Кожум’яка з одноіменної казки?
 

Попрацюйте в парі. Розгадайте кросворд "Чарівні казки", вписуючи слова-відповіді у відповідні клітинки. 

1.     Яка головна ознака прочитаних казок? (Чарівність)
2.     Кого зустріли дід і баба в лісі? (Качечку)
3.     Як звали найсильнішого чоловіка в Києві? (Кирило)
4.     Хто насправді була кривенька качечка? (Дівчина)
5.     В якому місті жив Кирило Кожум’яка? (Київ)
6.     Кого виручав з неволі Кирило Кожум’яка? (Князівну)
7.     Кого вбив Кирило Кожум’яка? (Змія)
8.     Яка голова була героїнею одноіменної казки? (Кобиляча)
9.     Чия дочка з казки "Кобиляча голова" була багатою? (Бабина)
10.   Що вкинули дід з бабою в піч у казці "Кривенька качечка"? (Гніздечко)
11.   Хто вкрав бабину дочку? (Вовк)
12.   Доповни слова з вірша Валентина Бичка: "В казці – …(сила) немала"

 

В якій казці такий початок?. .

1. Були собі дід та баба, та не було в них дітей. (Кривенька качечка).
2. Сказала б казки – не вмію, сказала б приказки – не вмію, сказала б небилиці – так багато плутаниці (Кобиляча голова).
3. Колись був у Києві князь. І був коло Києва змій (Кирило Кожумяка).
 

Як ти розумієш вислови?

1.     "Коли ж зміюка – бу-бух! Аж земля затряслась".
2.     "Дідова дочка – як ясочка, а бабиної дочки і слуху не чуть!".
 

Подумай, продовж думку

1.     Дідова дочка працьовита, а бабина … .
2.     Кирило Кожум’яка важким трудом заробляв собі на хліб, а змій … .
 

Допиши фразу

1.     Щороку посилали цьому змієві дань: давали або молодого парубка, … (або дівчину).
2.     І вже з того часу й почало зватися те урочище, де він жив, … (Кожум’яками).
3.     Бере баба грибки, коли дивиться, у кущику гніздечко, а в гніздечку … (качечка сидить).
4.     Скинули їй по пір’ячку, дівчина увертілася в пір’ячко, зробилась качечкою і … (полетіла з табунчиком).
5.     Дідова ж дочка пряде, а бабина все нічого не робить, а як прийдуть додому, то … (ще й обмовить ту).
6.     Дід і пішов довідатися. Коли приходить він туди – аж тільки … (хата пуста в лісі стоїть).
 

Робота в групах

Прочитайте слова. Поясніть їх значення

Сила, відвага, працьовитість, дармоїдство, жорстокість, вдячність, доброта, старанність, сум, жаль, допомога, турбота, лінь, байдужість, зверхність, грубість.
І група. Випишіть слова, які характеризують героїв казки "Кирило Кожум’яка".
ІІ група. Випишіть слова, які характеризують героїв казки "Кривенька качечка".
ІІІ група. Випишіть слова, які характеризують героїв казки "Кобиляча голова".

 

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Немає коментарів. Ваш буде першим!