Педагогу-вихователю

Виховна робота в школі як важливий фактор формування гармонійної особистості учня

10 серпня 2011 - Marina Volodymyrivna

    Шкільні роки – це роки радості, яскравих вражень, перших успіхів і невдач, важливих етапів становлення особистості. Від того, що запам’яталося, вразило, здивувало за час перебування в школі, залежить те, якою стане ця людина в житті: доброю і вихованою, толерантною і милосердною, чи навпаки – закритою і байдужою, черствою і злою.

Дитинство – це етап розвитку, формування і становлення особистості. Вкрай важливо в цей час організувати навколо дитини оточення доброзичливості, зацікавленості, провести її у світ ігрових та реальних ситуацій, які б допомогли пізнавати довкілля, орієнтуватися у стосунках з іншими людьми, бути активним учасником відносин у суспільстві.Організовуючи виховний процес у початковій школі, залучаючи дітей до участі у виховних заходах, значну увагу слід приділяти формуванню і розвитку активної життєвої особистості та позиції  учня.

Першопочатковою основою у вихованні є розвиток духовних рис і моральних якостей особистості, що допомагають самореалізуватися дитині як індивідуальній особистості, навчитися виробляти власну позицію в житті, пізнати і зрозуміти себе і оточуючих, сформувати здатність до самореалізації, самовираження, самоствердження, самоорганізації.

Відбір тих чи інших виховних справ відбувається на основі врахування індивідуальних особистостей учнів, рівня розвитку колективу та рівня виховання учнів з урахуванням інтересів, нахилів, здібностей, духовних потреб молодих школярів. Залучення учнів до активної участі під час проведення свят дає їм змогу теоретично та практично пізнати традиції народу і набути культурно-історичного досвіду.

Святкова атмосфера, естетичне оформлення приміщення, одягу, різнобарв‘я виступів дітей – все це важливі фактори естетичного виховання. В кожному святі об’єднується національне, народне, фольклорне з загальнокультурним. Під час підготовки до веселого, радісного, чудового свята, у дітей розвиваються естетичні смаки, творчі здібності, вміння, таланти. Проведення різних за призначенням та жанровою специфікою свят у початковій школі сприяє формуванню світогляду цікавої, різнобічної особистості учня, його спілкуванню з оточенням, згуртуванню колективу.

Під час організації виховних заходів у дітей формується мовна і правова культура, здійснюється культивування кращих рис українського менталітету: свободи, працелюбності, зв’язку з природою, поваги до жінки, толерантності, духовного піднесення. Родинні свята, ранки, зустрічі з минулим, години народознавства сприяють єдності поколінь, міцності родинних зв’язків, засвоєнню кращих традицій українського народу, національному вихованню молодших школярів, а ,зокрема, виховання громадянина-патріота Української держави.
 

Рейтинг: 0 Голосов: 0 3910 переглядів

Немає коментарів. Ваш буде першим!