Математика

Підсумковий урок – практикум. Раціональні числа та дії над ними.

31 серпня 2010 - Адміністратор

Мета уроку: Навчити аналізувати залежності між величинами, розкривати    взаємозв’язки між людиною (суспільством) і природою. Виховувати у учнів кращі моральні якості: гуманність, прагнення бути корисним суспільству, зробити свій внесок у справу збереження на покращення природного оточення. Прищеплювати пошану до рідної природи, розкривати тісні взаємозв’язки математики з іншими предметами.

 Математична складова інтеграції: математичне моделювання.
 

Хід уроку:

 
І. Початок маршруту (шкільний сквер). Мапшрут екологічної стежини починається у сквері школи який був закладений учнями нашої школи 29 років тому.
Пронуєму учням пригадати назви дерев, кущів, які ростуть біля школи, і розв’язати задачі:
 
Задача 1 Дуб вбирає 85л. води щодня, осика – 462л. за тиждень, береза – 1800л. за 30 днів.
Розмістити назви цих дерев у порядку збільшення кількості води, яку вони вбирають за один день.
 
Задача 2 Під час екологічної толоки учні посадили 1768 берізок. На першій ділянці посадили в 3 рази більше сажанців, ніж на другій.
Скільки дерев посадили на кожній ділянці?
 
Задача 3 Тривалість життя дуба становить 1500 років, липи – 800 років, сосни – 450 рокв, ялини – 350 років, берези – 150 років, верби – 100.
Побудувати діаграму тривалості життя цих дерев.
 
Задача 4 Тривалість життя глоду у 2 рази більше, ніж акацій, а смереки – у 3 рази більша, ніж глоду.
Скільки років живе кожна рослина, якщо вони разом живуть 1350 років?
Задача 5  Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100м., шириною 12м., висотою 10м.?
Задача 6  На скільки дерев збільшиться на сквер, якщо кожен учень школи посадить по три деревця?
 
ІІ. Відвідування джерельця
Вийшовши із школи йдемо в лісок до джерельця. До води народ має пошану і вважає за гріх говорити про воду погані слова, забруднювати воду.
Пропоную учням розв’язати задачі:
 
Задача 7   Загальні запаси води на аншій планеті – 1800 млн. км3. На світовий океан припадає 98%. Прісна вода становить 2%, з них тільки 1% перебуває в рідкому стані.
Скільки води кожного виду єє на Землі?
 
Задача 8 В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони:
а) за місяць;   б) за рік?
 
Задача 9 1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води.
Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протагом цього часу споруди очищатимуть від забруднення води 1,2 тис. м3?
 
Задача 10 Запаси води в озерах нашої планетии становлять 750 тис. м3 , а в річках – 1,2 тис. м3.
У скільки разів більше води в озерах , ніж в річках? 
 
ІІІ. Зупинка „Вербова”
Назву наступної зупинки учні відгадують самі:
 
А у мене листки довгенькі;
Гостренькі та дрібненькі;
Все шепочуть потихеьку:
„Упізнай же, друже, ти мене скоренько”
 
Це верба. „Де срібляє вербиця – там здорова водиця” – говорить народне прислів’я. Народна мудрість зафіксувала тут ще одну характерну здатність верби – бути природнім фільтром усіляких домішок, що містяться у водах річок та озер.
Ось чому люди брали і беруть воду для пиття у річці та під вербою.
 
Пропоную дітям такі задачі для розв’язування:
  
Задача 11 Над ставком посаджено в ряд 500 верб, у кожному ряді однакова кількість дерев. Причому більша, ніж рядів. Якщо в кожному з чисел, що виражають кількість рядів і кількість дерв, закреслимо по одній цифрі справа, то дістанемо рівні між собою числа.
Скільки над ставком рядів верб та скільки дерев у кожному ряді?
 
Задача 12 Загальна площа насаджених уздовж ставка – 1,5 га, що становить 4/5 площі, яку заплановано засадити.
Яку площу заплановано засадити?
 
ІV. Відвідування балки „Лісок”
У слов’ян в часи язичництва дуб був житлом і храмом верховного бога – Перуна. У стародавні часи багато народів вважали дуб священним дервом. У Греції це було дерево бога Аполлона, в Римі – Юпітера, а жолуді називали плодами бога. І тепер дубові листки – емблема лісової ояорони.
Пропоную учням такі задачі для розв’язування:
 
Задача 13 Встановлено, що 1 га лісу очищує за рік 18 млн. м3 повітря. Скільки кубічних метрів повітря очистить ліс площею:
а) 50 га;    б) 250 га;   в) 500 га?
 
Задача 14  Помічено, що над площею 1 км2 зелених насаджень збирається пилу на 5 т менше, ніж над такою самою площею поля.
На скільки менше пилу міститься над 10 га лісонасаджень, ніж над такою самою площею поля?
 
Задача 15  Скільки вуглекислого газу вбирають зелені насадження парку площею 3,5 га і скільки при цьому буде виділено кисню, якщо 1 га зелених насаджень вбирає за добу 280 кг вуглекислого газу, виділяючи при цьому 320 кг кисню?
 
Задача 16  Мурашина сім’я протягом дня знищує 1 кг шкідливих комах, завдяки чому захищає ліс площею 2500 м2.
Яку кількість шкідливих комах знищить мурашник на такій самій площі за:
а) п’ять днів;   б) десять днів;   в) за місяць?
 
Задача 17  За літо руда мурашка знищує 1000 комах – шкідників. Це становить 0,00025 тієї кількості шкіднливих комах, що їх за літо знищує увесь мурашник.
Скільки шкідників знищує за літо один мурашник?
 
Задача 18  лисиця – за рік знищує 3000 польових мишей, а сова – 1/3 від цієї кількості.
Скільки польових мишей знищує сова?
 
Задача 19 1 га лісу здатний поглинути за 1 рік стільки вуглецю, скільки його видихає за цей час 200 людей. У нашому селиші проживає 1400 людей.
Скільки потрібно зелених насаджень у нашому селищі?
  
V. Підсумок уроку
Уявно пройшовши екологічною стежиною і розв’язавши всі задачі, ми дійшли висновку: людина має ставитися з добротою, любов’ю до всього живого заради життя на Землі. Порібно, щоб кожна людина чула ніжну пісню лісових дзвіночків, відчували неповторний запах землі.
Любов до природи, до батьківської хати, до неньки – України треба порнести через усе життя.
 
  
Чарвний світ неначе казка!
В нім стільки дива є!
А ти вивчай його будь-ласка,
Усе довкіль – твоє!
І небо чисте волошкове,
Та шепіт ніжних квіт,
Вербички листячко шовкове –
Весь дивовижний світ!
 
VI. Завдання додому
Підготувати коротке повідомлення про екологічні проблеми учасності та скласти задачу екологічного змісту.
Файли до статті:

article80_1.doc | 51 Kб | Завантажено: 510 разів
Рейтинг: +1 Голосов: 1 4605 переглядів

Немає коментарів. Ваш буде першим!