№
з/п
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
Прим.
|
1.
|
Мова – найважливіший засіб спілкування.
Український алфавіт. Розташування слів в алфавітному порядку (впр. 1 – 7, с. 4 – 7). |
|
|
2.
|
Рідна мова – мова предків та рідної землі (впр. 8 – 13).
|
|
|
3.
|
Усне мовлення, його особливості. Культура усного мовлення
(впр. 14 – 20). |
|
|
4.
|
Писемне мовлення, його особливості. Культура писемного
мовлення. Розділові знаки (впр. 21 – 24). |
|
|
5.
|
Культура мовлення. Уміння вести діалог (впр. 25 – 32).
|
|
|
6.
|
Практичне засвоєння слів ввічливості. Ввічливі звертання. Усний переказ тексту (впр. 33 - 38).
|
|
|
7.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання речень, пов’язаних за змістом, складання розповіді.
|
|
|
8.
|
Текст. Повторення вивченого про текст. Тема, мета і заголовок тексту (впр. 39 – 43).
|
|
|
9.
|
Визначення теми і мети текстів, добір до них заголовків.
Головна думка тексту (впр. 44 – 51). |
|
|
10.
|
Відновлення деформованого тексту. Складання кінцівки тексту
(впр. 52 – 56). |
|
|
11.
|
Абзац. Поділ тексту на абзаци. План тексту. Складання розповіді за поданим планом (впр. 57 – 61).
|
|
|
12.
|
Зв’язок між реченнями в тексті. Частини тексту (впр. 62 – 69).
|
|
|
13.
|
Види текстів за метою мовлення. Складання усного опису калини (впр.70-73).
|
|
|
14.
|
Складання текстів-інструкцій до гри та для виготовлення виробів (впр. 74 – 76).
|
|
|
15.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання і запис речень, пов’язаних за змістом, на основі власних спостережень.
|
|
|
16.
|
Особливості текстів-листів. Складання письмових привітань та запрошень. Правила написання адреси (впр. 77 – 86).
|
|
|
17.
|
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Текст».
Перевірка знань з мови («Мова і мовлення», «Текст»). |
|
|
18.
|
Речення. Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про речення. Поділ тексту на речення. Доповнення незавершених речень (впр. 87 – 90).
|
|
|
19.
|
Види речень за метою висловлювання. Окличні речення
(впр. 91 – 96). |
|
|
20.
|
Питальні речення. Побудова питальних речень за змістом
прочитаного. Виразне читання тексту (впр. 97 – 100). |
|
|
21.
|
Звертання. Розділові знаки при звертаннях (впр. 101 – 105).
|
|
|
22.
|
Члени речення. Головні і другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні (впр. 106-110).
|
|
|
23.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання плану, усний переказ тексту за планом. Складання і запис запитань до прочитаного тексту.
|
|
|
24.
|
Закріплення знань про головні та другорядні члени речення.
Встановлення зв’язку слів у реченнях (впр. 111 – 122). Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення». |
|
|
25.
|
Слово. Значення слова. Слова із прямим і переносним значенням. Спостереження за значенням слів (впр. 123 - 127).
|
|
|
26.
|
Слова, що мають кілька значень. Складання речень (впр. 128 – 132).
|
|
|
27.
|
Слова, які звучать і пишуться однаково. Складання речень (впр. 133 - 136).
|
|
|
28.
|
Слова, близькі за значенням (синоніми). Редагування тексту.
Ознайомлення з деякими фразеологізмами (впр. 137 – 145). |
|
|
29.
|
Слова, протилежні за значенням (антоніми). Спостереження за роллю антонімів у тексті (впр. 146 – 151)
|
|
|
30.
|
Перевірна робота. Диктант.
|
|
|
31.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.Складання міркування за
запитаннями. |
|
|
32.
|
Будова слова. акінчення слова. Зміна форми слова за допомогою закінчення. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні ( впр. 152 – 157).
|
|
|
33.
|
Основа слова. Навчальний діалог (впр. 158 – 162).
|
|
|
34.
|
Частини основи: префікс, корінь, суфікс. Розбір слів за будовою
(впр. 163 – 167). |
|
|
35.
|
Спільнокореневі слова. Корінь слова (впр. 168 – 172).
|
|
|
36.
|
Розрізнення синонімів, спільнокореневих слів і різних форм
одного й того ж слова (впр. 173 – 177). |
|
|
37.
|
Розрізнення слів із коренями, що звучать однаково, але мають різне значення (впр. 178 – 182).
|
|
|
38.
|
Чергування голосних звуків [o], [e] з [і] в коренях слів
(впр. 183 – 187). |
|
|
39.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Упорядкування деформованого тексту.
|
|
|
40.
|
Чергування приголосних звуків [г] – [з’] – [ж]; [к] – [ц’] – [ч];
[х] – [c’] – [ш] у коренях слів. Складання розповіді за малюнком і опорними словами (впр. 188 – 195). |
|
|
41.
|
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [e], [u] в коренях,
які перевіряються наголосом (впр. 196 – 200). |
|
|
42.
|
Добір спільнокореневих слів і зміна форми слова для перевірки
написання слів із ненаголошеними [e],[u]. Складання розповіді за опорними словами (впр. 201 – 204). |
|
|
43.
|
Правопис слів із двома ненаголошеними [e], [u] в коренях. Робота
над деформованим текстом. Навчальний діалог (впр. 205 – 209). |
|
|
44.
|
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [e], [u] в коренях,
що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником (впр. 210 – 216). |
|
|
45.
|
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Будова слова».
Перевірка знань з мови («Речення», «Слово. Значення слова», «Будова слова»). |
|
|
46.
|
Аналіз перевірної роботи. Дзвінкі та глухі приголосні. Вимова й правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними (впр. 217 – 220).
|
|
|
47.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Упорядкування деформованого тексту.
|
|
|
48.
|
Правильна вимова слів із дзвінкими приголосними звуками.
Складання і доповнення речень (впр. 221- 229). |
|
|
49.
|
Правильна вимова слів із глухими приголосними. Складання казки за серією малюнків (впр. 230 – 235). Перевірна робота. Діалог.
|
|
|
50.
|
Перевірка правопису слів із глухими приголосними звуками. Закріплення вивченого про дзвінкі та глухі приголосні звуки (впр. 236 – 239).
|
|
|
51.
|
Префікс. Словотворча роль префіксів (впр. 240 – 245).
|
|
|
52.
|
Префікси і прийменники. Утворення слів за допомогою
найуживаніших префіксів (впр. 246 – 254). |
|
|
53.
|
Правопис префіксів роз-, без-. Складання тексту-міркування (впр. 255- 260).
|
|
|
54.
|
Правопис префіксів з-, (с-). Складання усної розповіді (впр. 261 – 265).
|
|
|
55.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота з деформованим текстом.
|
|
|
56.
|
Збіг однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня (впр. 266 – 269).
|
|
|
57.
|
Правило вживання апострофа після префіксів перед я, ю, є, ї.
Перенос слів з апострофом після префікса. (впр. 270 – 277). |
|
|
58.
|
Суфікс. Словотворча роль суфіксів (впр. 278 – 281).
Перевірна робота. Аудіювання. |
|
|
59.
|
Творення слів із найуживанішими суфіксами, введення їх у
речення (впр. 282 – 289). Перевірна робота. Списування. |
|
|
60.
|
Творення слів за допомогою суфікса –ар. Складання усної
розповіді за малюнком (впр. 290-293). |
|
|
61.
|
Перевірна робота. Диктант.
|
|
|
62.
|
Аналіз контрольного диктанту. Усний та письмовий розбори слів
за будовою (впр. 294 – 305). |
|
|
63.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий переказ тексту за
складеним планом. |
|
|
64.
|
Підсумковий урок за семестр.
|
|
|
|
ІІ семестр (3 год/тиждень)
|
|
|
65.
|
Частини мови. Загальне поняття про частини мови. Зіставлення частин мови за їх значенням, питаннями та роллю в реченні (впр.1-3).
|
|
|
66.
|
Логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови. (впр. 4-9, с. 5-7)
|
|
|
67.
|
Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин
мови, та розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні, за зв’язком з іншими словами (впр.10-14), (впр.15-18). |
|
|
68.
|
Урок розвитку зв‘язного мовлення.
|
|
|
69.
|
Іменник. Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот (впр.19-26).
|
|
|
70.
|
Власні та загальні іменники. Написання власних іменників із
великої букви (впр.27-35). |
|
|
71.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі вражень від свята Нового року.
|
|
|
72.
|
Формування поняття предметності на прикладах іменників, що означають опредмечені якості та опредмечені дії (впр.36-41), (впр.42-47).
|
|
|
73.
|
Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній (впр.48-51).
|
|
|
74.
|
Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення
іменників. Складання речень за малюнками (впр.52-56). |
|
|
75.
|
Змінювання іменників за числами: однина та множина (впр.57-61).
|
|
|
76.
|
Вправи на змінювання іменників за числами. Іменники, що вживаються лише в однині або лише у множині. Доповнення тексту (впр.62-66).
|
|
|
77.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання листа з попереднім складанням плану.
|
|
|
78.
|
Змінювання іменників за питаннями (впр.67-70).
|
|
|
79.
|
Роль іменників у реченні. Зв’язок іменників з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників. Розбір іменника як частини мови (впр.71-81).
|
|
|
80.
|
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Іменник».
Перевірка знань з мови («Іменник»). |
|
|
81.
|
Прикметник. Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні (впр. 82-86).
|
|
|
82.
|
Зв’язок прикметників з іменниками у реченнях (впр. 87-91).
Доповнення тексту прикметниками (впр. 92-99). |
|
|
83.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис.
|
|
|
84.
|
Змінювання прикметників за числами і за питаннями у
сполученні з іменниками (впр. 100-106). |
|
|
85.
|
Змінювання прикметників за родами у сполученні з іменниками.
Родові закінчення прикметників (впр.107-110). |
|
|
86.
|
Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними
іменниками (впр. 111-115). |
|
|
87.
|
Розбір прикметника як частини мови (впр.116-119).
|
|
|
88.
|
Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях.
(впр.120-123). |
|
|
89.
|
Спостереження за вживанням прикметників у загадках (впр. 124-129).
|
|
|
90.
|
Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками. (впр.130 - 134)
|
|
|
91.
|
Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови
(впр. 135-138). |
|
|
92.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-міркування.
|
|
|
93.
|
Перевірна робота. Диктант.
|
|
|
94.
|
Дієслово. Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні. Складання речень за малюнками. (впр. 139-143).
|
|
|
95.
|
Дієслова-синоніми і дієслова-антоніми. Розпізнавання дієслів у реченнях (впр. 144-148).
|
|
|
96.
|
Змінювання дієслів за часами (впр. 149-153). Перевірна робота. Усний твір.
|
|
|
97.
|
Вправи на розпізнавання часових форм дієслова. Складання розповіді "Малі помічниці". (впр. 154-158).
|
|
|
98.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання опису берізки в різні пори року за ілюстраціями.
|
|
|
99.
|
Закріплення вивченого про часові форми дієслова (впр. 159-163). Перевірна робота. Усний твір.
|
|
|
100.
|
Вправи на творення і вживання дієслів теперішнього, минулого і майбутнього часу (впр. 164-168).
|
|
|
101.
|
Роль дієслів у реченні (впр. 169-172). Перевірна робота. Усний твір.
|
|
|
102.
|
Змінювання дієслів минулого часу за родами (впр. 173-181).
|
|
|
103.
|
Неозначена форма дієслова (впр. 182-185). Перевірна робота. Усний твір.
|
|
|
104.
|
Контрольне списування на швидкість (перевірка швидкості письма, культури оформлення роботи, поєднання літер, нахилу, розміру, форми)
|
|
|
105.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ.
|
|
|
106.
|
Вправи на творення неозначеної форми дієслова
за зразком (впр. 186-188). |
|
|
107.
|
Розрізнення дієслів неозначеної форми, що відповідають
на питання що робити?, що зробити? (впр. 189-194). |
|
|
108.
|
Творення часових форм від неозначеної форми дієслова. Вживання неозначеної форми дієслова у прислів’ях та приказках (впр. 195-203).
|
|
|
109.
|
Написання частки не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови (впр. 204-213).
|
|
|
110.
|
Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Дієслово». Перевірка знань з мови («Дієслово»).
|
|
|
111.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнками і опорними словами.
|
|
|
112.
|
Повторення вивченого за рік. Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слів (впр. 214-222).
|
|
|
113.
|
Повторення вивченого про тверді й м’які приголосні звуки, позначення їх буквами на письмі. Подвоєння приголосних звуків (впр. 223-235). Перевірна робота. Аудіювання.
|
|
|
114.
|
Повторення правила вживання апострофа та правила переносу слів із рядка в рядок (впр. 236-243).
|
|
|
115.
|
Перевірна робота. Диктант.
|
|
|
116.
|
Аналіз перевірних робіт. Повторення вивченого
про текст і речення (впр. 244-251). |
|
|
117.
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова розповіді за зразком і запитаннями.
|
|
|
118.
|
Повторення вивченого про частини мови (впр. 252-263).
|
|
|
119.
|
Узагальнення і систематизація знань учнів.
|
|
|
120.
|
Повторення вивченого. Вправи на засвоєння частин мови.
|
|
|
121.
|
Підсумковий урок за рік.
|
|
|
Немає коментарів. Ваш буде першим!